Information Services Basic Scientific Assumptions Guidance and Counseling

Main Article Content

Ocen Offando
Jamaris
Solfema

Abstract

In seeking knowledge it is impossible to be separated from a person's basic assumptions where of course there must be basic assumptions or assumptions about something. Assumptions can be interpreted as conjectures that are accepted as the basis or foundation for thinking because they are considered true, while assumptions in the philosophy of science are assumptions or basic suppositions about the reality of an object which become a study or foundation for the preparation of scientific knowledge needed in the development of science as well as in the process of giving information service. Because in the information service process a counselor needs rational and critical thinking as well as empirical knowledge and intuition so that the services provided can be received effectively. This type of research is a literature study by utilizing articles or journals related to basic scientific assumptions in the information service process.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Offando, O., Jamaris, & Solfema. (2022). Information Services Basic Scientific Assumptions Guidance and Counseling. Nusantara of Research : Jurnal Hasil-Hasil Penelitian Universitas Nusantara PGRI Kediri, 9(1), 1-10. https://doi.org/10.29407/nor.v9i1.19336
Section
Artikel
Bookmark and Share

References

Irfan,A. (2018). Asumsi-Asumsi Dasar Ilmu Pengetahuan sebagai Basis Penelitian Pendidikan Islam. Forum Ilmiah Volume 15 (2),
El Fiah, R. (2015). Bimbingan dan konseling di sekolah. Lampung : IAIN Raden Intan Lampung.
Fakih, F., & Lawati, S. (2019). Keterjangkauan informasi dalam pelayanan publik. Jurnal Ilmu Administrasi dan Studi Kebijakan (JIASK), 2(1), 1-7.
Hikmawati, F. (2010). Bimbingan Konseling. PT Raja Grafindo Persada.
Habsy, B. A. (2017). Filosofi ilmu bimbingan dan konseling Indonesia. JP (Jurnal Pendidikan): Teori dan Praktik, 2(1), 1-11.
Harefa, D., & Telaumbanua, K. (2020). Teori Manajemen Dan Bimbingan Konseling: Kajian Untuk Mahasiswa Pendidikan Dan Keguruan. PM Publisher.
Hariansyah, F. A., Wardani, N. H., & Herlambang, A. D. (2019). Analisis Pengaruh Kualitas Layanan Mobile Banking terhadap Kepuasan dan Loyalitas Nasabah pada Pengguna Layanan BRI Mobile Bank Rakyat Indonesia di Kantor Cabang Cirebon. Jurnal Pengembangan Teknologi Informasi dan Ilmu Komputer e-ISSN, 2548, 964X.
Harisah.2018. Filsafat Pendidikan Islam Prinsip dan Dasar Pengembangan. Yogyakarta. Deepublish.
Hariyanto, Y., Kristianto, E., & Cia, F. (2018). Analisis Kualitas Website Universitas dengan Metode WebQual (Studi Kasus Web Universitas Kristen Krida Wacana). Jurnal Teknik Dan Ilmu Komputer.
Hikmawati, F. (2016). Bimbingan dan konseling. Rajawali Press.
Ilmi, C. R., Rachmadi, A., & Herlambang, A. D. (2019). Evaluasi Faktor Penerimaan Pengguna Sistem Informasi E-Learning Universitas Negeri Surabaya dengan Menggunakan Metode Technology Acceptance Model (TAM). Jurnal Pengembangan Teknologi Informasi dan Ilmu Komputer e-ISSN, 2548, 964X.
MMuslih, M. (2016). FILSAFAT ILMU. Kajian atas Asumsi Dasar, Paradigma, dan Kerangka Teori Ilmu Pengetahuan. Yogyakarta: Lesfi
Pohan, A. E. (2020). Konsep pembelajaran daring berbasis pendekatan ilmiah. Penerbit CV. Sarnu Untung.
Prayitno. (2018). konseling profesional yang berhasil. PT RajaGrafindo Persada.
Prayitno. (2021). Landasan dan Arah Konseling Profesional. Raja Grafindo Persada.
Lubis, N.A.F. (2015). Pengantar Filsafat Umum. Medan: Perdana Publishing
Saptonoadi, C. F. N. A., Herlambang, A. D., & Wijoyo, S. H. (2018). Kualitas dan Kesuksesan Implementasi Sistem Informasi Kesehatan dengan Menggunakan Model Unified Theory of Acceptance and Use of Technology dan Model Delone and Mclean. Jurnal Pengembangan Teknologi Informasi dan Ilmu Komputer e-ISSN, 2548, 964X.
Sari, M. (2020). NATURAL SCIENCE : Jurnal Penelitian Bidang IPA dan Pendidikan IPA , ISSN : 2715-470X ( Online ), 2477 – 6181 ( Cetak ) Penelitian Kepustakaan ( Library Research ) dalam Penelitian Pendidikan IPA. Natural Science 6(1), 41–53.
Susanti, W, eT.al. 2022. Pemikiran Kritis dan Kreatif. Jawa Barat. Media Sains Indonesia.
Susanto. (2018). Filsafat Ilmu, Suatu Kajian Dalam Dimensi Ontologis, Epistimologis, Aksiologis. PT. Bumi Aksara.
Syafaruddin, S., Syarqawi, A., & Siahaan, D. N. A. (2019). Dasar-dasar bimbingan dan konseling: Telaah Konsep, Teori dan Praktik.
Tohirin.(2011).Bimbingan dan konseling di sekolah dan madrasah berbasis integrasi.Rajawali Pers:Jakarta.
Triandi, B. (2019). Keamanan informasi secara aksiologi dalam menghadapi era revolusi industri 4.0. JURIKOM (Jurnal Riset Komputer), 6(5), 477-483.
Triwiyanto, T. (2021). Pengantar pendidikan. Bumi Aksara.
Ulfiah, M. S. (2020). Psikologi Konseling Teori & Implementasi. Prenada Media.
Wahyuni, T. (2018). Peranan Layanan Informasi Bimbingan Dan Konseling Terhadap Tingkah laku sosial pada siswa kelas XII Kr1 di SMKN2 Boyolangu Tulungagung.Jurnal Ilmiah Pengembangan Pendidikan, 3(1).
Waston. 2019. Filsafat Ilmu dan Logika. Jawa Tengah. Muhammadiyah University Press.
Wibawa, K. C. S. (2019). Urgensi Keterbukaan Informasi dalam Pelayanan Publik sebagai Upaya Mewujudkan Tata Kelola Pemerintahan yang Baik. Administrative Law and Governance Journal, 2(2), 218-234.
Wijaya, A., Fathurrohman, Y. E., Sisca, S., Mathory, E. A. S., Ernanda, R., Purnomo, Y. J., ... & Hendra, H. (2021). Ilmu Manajemen Pemasaran: Analisis dan Strategi. Yayasan Kita Menulis.
Yusup, P. M. (2022). Ilmu Informasi, Komunikasi, dan Kepustakaan: Edisi Kedua. Bumi Aksara.

DB Error: Unknown column 'Array' in 'where clause'