Sosialisasi Peran Apersepsi Untuk Meningkatkan Kesiapan Belajar Anak Di Sanggar Genius Yayasan Yatim Mandiri Cabang Kediri
DOI:
https://doi.org/10.29407/dedikasi.v1i1.16065Keywords:
Apersepsi, Kesiapan belajarAbstract
The problem parents experience today is being wise parents to introduce smartphones to children. This is what makes parents a dilemma to provide smartphone facilities to children or not. Because there are two influences that will arise when parents provide smartphone facilities to children. First, the positive effect is to support online learning activities, . The second effect is the negative effect, namely the child does not explore the physical environment, the child has difficulty interacting socially, the child gets emotional easily and the memory decline due to prolonged. In this service activity, there will be counseling to parents about how to wisely introduce smartphones to children. The target of this service is the parents of Al Amin Foundation Kindergarten Kediri and carried out on November 12, 2019. Material and assistance about wisely introducing smartphones to children can generate knowledge and insights to parents on how to wisely introduce smartphones to children. A wise way to introduce smartphones to children is to allocate time for children to play smartphones, make smartphones as learning tools containing educational applications, provide assistance to children when using smartphones, and be selective in choosing smartphones for children
Downloads
References
Anitah W., Sri. 2008. Strategi Pembelajaran. Jakarta: Universitas Terbuka
Chatib, Munif. 2014. Gurunya Manusia. Bandung: Kaifa PT Mizan Pustaka.
Mushawwir, Muhammad Abdul & UMAR, FIRMAN. 2016. Studi Tentang Keterampilan Guru Dalam Melaksanakan Apersepsi Pada Pembelajaran Ppkn Di Smp Negeri 1 Dan Smp Negeri 2 Benteng Kabupaten Kepulauan Selayar.(online) https://ojs.unm.ac.id/tomalebbi/article/download/1828/838.
S. Nasution, 2000. Didaktik Asas-Asas Mengajar, Jakarta: PT Bumi Aksara.
Rehalat, A. 2016. Model Pembelajaran Pemrosesan InformasI. JURNAL PENDIDIKAN ILMU SOSIAL,Vol 23 no.2, (online) https://ejournal.upi.edu/index.php/jpis/article/view/1625
Saminan, Nurul Fajri.2020. Frekuensi Gelombang Otak dalam Menangkap Ilmu Imajinasi dan Realita (Berdasarkan Ontologi). Jurnal Filsafat Indonesia, Vol 3 No 2 (online)https://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JFI/article/download/22299/15477
Slameto. 2013. Belajar dan Faktor-Faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: PT. Rineka Cipta
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui persyaratan berikut:
- Hak cipta atas artikel apa pun dipegang oleh penulisnya.
- Penulis memberikan jurnal tersebut, hak publikasi pertama dengan karya yang dilisensikan secara bersamaan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons yang memungkinkan orang lain untuk membagikan karya tersebut dengan pengakuan atas kepenulisan dan publikasi awal karya tersebut dalam jurnal ini.
- Penulis dapat membuat pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi jurnal yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan dari publikasi awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka secara online (misalnya, di repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengiriman, karena hal itu dapat mengarah pada pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.
- Artikel dan materi terkait yang diterbitkan didistribusikan di bawah Lisensi Internasional Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0