Training on Making Learning Media Using Canva-Assisted Metacognitive Approach To Improve Problem Solving Skills for Elementary School Students
DOI:
https://doi.org/10.29407/dedikasi.v2i1.18113Keywords:
Learning media, canva, problem solving skillAbstract
This service aims to determine the effect of Canva-assisted learning media on the problem-solving abilities of fourth grade elementary school students on KPK and FPB materials. The population in this service is students of SD N 2 Ampel and students of SD N 3 Urutsewu who are still in one cluster, then for the samples in this service are 4th grade students of SD N 2 Ampel and 4th grade students of SD N 3 Urutsewu. The results of the service show that there is an effect of using Canva-assisted learning media on the problem-solving abilities of fourth grade students on the KPK and FPB material, as evidenced by a significance level of 0.011 <0.05 using a simple linear regression test. The results of this service can be concluded that the Canva-assisted learning media has an effect on the problem-solving abilities of fourth grade students on the KPK and FPB material
Downloads
References
Chrissanti, Maria Isabella & Widjajanti, Djamilah Bondan. (2015). Keefektifan Pendekatan Metakognitif Ditinjau dari Prestasi Belajar, Kemampuan Berpikir Kritis dan Minat Belajar Matematika. Jurnal Riset Pendidikan Matematika. 2(1), 51-62.
Dirgantoro, Kurnia. (2018). Pendekatan Keterampilan Metakognitif dalam Pembelajaran Matematika. Jurnal Matematika dan Pendidikan Matematika. 1(1), 1-10.
Purba, Dianti, dkk. (2021). Pemikiran Goerge Polya tentang Pemecahan Masalah. Jurnal Pendidikan Matematika. 4(1), 25-31.
Anggo, Mustamin. (2011). Perlibatan Metakognisi dalam Pemecahan Masalah Matematika. Jurnal Pendidikan Matematika. 1(1), 25-32.
Harefa, Darmawan & Laia, Hestu Tansil. (2021). Media Pembelajaran Audio Video Terhadap Kemampuan Pemecahan Masalah Matematika Siswa. Jurnal Ilmu Pendidikan Nonformal. 7(2): 329-338.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Penulis yang menerbitkan jurnal ini menyetujui persyaratan berikut:
- Hak cipta atas artikel apa pun dipegang oleh penulisnya.
- Penulis memberikan jurnal tersebut, hak publikasi pertama dengan karya yang dilisensikan secara bersamaan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons yang memungkinkan orang lain untuk membagikan karya tersebut dengan pengakuan atas kepenulisan dan publikasi awal karya tersebut dalam jurnal ini.
- Penulis dapat membuat pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi jurnal yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan dari publikasi awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting karya mereka secara online (misalnya, di repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengiriman, karena hal itu dapat mengarah pada pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.
- Artikel dan materi terkait yang diterbitkan didistribusikan di bawah Lisensi Internasional Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0