Minat Beli Konsumen Pada Produk Rengginang Ikan Tenggiri Khas Probolinggo

Authors

  • Muhammad Syarif Hidayatullah Elmas Fakultas Ekonomi Universitas Panca Marga Probolinggo

DOI:

https://doi.org/10.29407/nusamba.v6i2.15703

Keywords:

Product Quality, Price, Consumer Purchase Interest

Abstract

This study attempts to know the quality of product and price to consumers purchasing interest, either in the simultaneous and partial .The sample used in this research 30 respondents. The method of analysis of the data using the validity and reliability test, the classical assumption, and with the help of the multiple linear regression spss 22.0 version for windows. The results of tests indicated that the product quality and price significant simultaneously with the level of significance of 0,000 < 0,05 consumers purchasing interest. While based on partial shows that the product quality and price significant of the significance of 0,000 < 0,05 and 0,005 < 0,05 to consumers purchasing interest.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abdurrahman, N. H. (2015). Manajemen Strategi Pemasaran. CV PUSTAKA SETIA.
Alma, B. (2013). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. CV Alfabeta.
Faradiba, S. R. T. A. (2013). KONSUMEN ( Studi pada Warung Makan “ Bebek Gendut ” Semarang ). ANALISIS PENGARUH KUALITAS PRODUK, HARGA, LOKASI DAN KUALITAS PELAYANAN TERHADAP MINAT BELI ULANG KONSUMEN (Studi Pada Warung Makan “Bebek Gendut” Semarang), 2, 1–10.
Ghozali, I. (2016). Aplikasi Analisis Multivariete dengan Program IBM SPSS 23. Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Haris, A. (2016). Manajemen Pemasaran, Tinjauan Teoritis dan Praktik (S. Wahyudi (ed.)). Surya Pena Gemilang.
Latief, A. (2018). Analisis Pengaruh Produk, Harga, Lokasi dan Promosi Terhadap Minat Beli Konsumen pada Warung Wedang Jahe (Studi Kasus Warung Sido Mampir di Kota Langsa). Jurnal Manajemen Dan Keuangan, Vol.7.
Priansa, D. J. (2017). Perilaku Konsumen Dalam Persaingan Bisnis Kontemporer. Alfabeta. CV.
Priyatno, D. (2013). Mandiri Belajar analisis data dengan SPSS. Mediakom.
Retnowulan, J. (2017). TERHADAP MINAT BELI SMARTPHONE XIAOMI. XVII(2).
Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Alfabeta. CV.
Sujarweni, W. (2019). Statistik Untuk Bisnis & Ekonomi. Pustaka Barupress.
Wirayanthy, N. & S. (2019). Pengaruh Harga, Citra Merek dan Kualitas Terhadap Minat Beli Produk Private Label. Jurnal Riset Manajemen & Bisnis Dewantara, Vol 2 No 1. http://ejournal.stiedewantara.ac.id/index.php/JMD/article/view/231

Downloads

PlumX Metrics

Published

2021-10-26

How to Cite

Elmas, M. S. H. (2021). Minat Beli Konsumen Pada Produk Rengginang Ikan Tenggiri Khas Probolinggo. JURNAL NUSANTARA APLIKASI MANAJEMEN BISNIS, 6(2). https://doi.org/10.29407/nusamba.v6i2.15703