Pemberdayaan UMKM Sebagai Usaha Meningkatkan Kualitas Pemasaran Produk Di Padukuhan Dukuhsari Wonokerto Turi Sleman

Authors

  • Firman Mansir Universitas Muhammadiyah Yogyakarta
  • Tumin Tumin Universitas Muhammadiyah Yogyakarta

DOI:

https://doi.org/10.29407/ja.v6i3.17698

Keywords:

UMKM, Product Marketing, Digital Media

Abstract

Community Service Community Service activities aim to empower the MSME community to improve product quality amid the Covid-19 outbreak that hit Indonesia. The fact is that it has an impact on economic aspects, especially MSMEs, to become stagnant. As a result, most MSME actors are hampered and even end up in bankruptcy. This is why MSME business actors change their sales plans through the digitalization program. The digitalization program in question maximizes the marketplace and establishes social media as a marketing procedure. In addition, digital MSME actors are required to be able to work with netizens when selling products and services. Thus, the plan to continue the sustainability of digital MSMEs can be one of the preferences in developing businesses amid the Covid-19 outbreak.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Atmaja, H. E., & Novitaningtyas, I. (2021). Analisis Aspek Pemasaran UMKM di Masa Resesi Global Dampak Dari Pandemi Covid-19. Jurnal Ilmiah Poli Bisnis, 1–11.

Fatimah, S., Zulfikar, M. H., & Mansir, F. (2021). PEMBERDAYAAN PANTI ASUHAN MELALUI PENGELOLAAN KEGIATAN PADA BIDANG LINGKUNGAN DAN PERTANIAN DI PANTI ASUHAN PUTRI MUHAMMADIYAH PAKEM YOGYAKARTA. Bakti Banua: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(2), 31–37.

Febriyantoro, M. T., & Arisandi, D. (2018). Pemanfaatan digital marketing bagi usaha mikro, kecil dan menengah pada era masyarakat ekonomi ASEAN. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis Dewantara (JMD), 1(2), 61–76.

Gumilang, R. R. (2019). Implementasi digital marketing terhadap peningkatan penjualan hasil home industri. Coopetition: Jurnal Ilmiah Manajemen, 10(1), 9–14.

Mansir, F., & Fatimah, S. (2021). Penggunaan Aplikasi Pembukuan Melalui Digital Marketing dan Media Sosial Pada UMKM Bangunjiwo Bantul. Kumawula: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 4(2), 256–262.

Mansir, F., & Majid, M. N. (2021). Pemberdayaan UMKM Dalam Mengoptimalkan Sosial Media Dalam Menghadapi Adaptasi Kebiasaan Baru di Balecatur Sleman DIY. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat ITK (PIKAT), 2(1), 21–28.

Mansir, F., & Purnomo, H. (2021). Pemberdayaan Masyarakat Melalui Digital Marketing dan Media Sosial Sebagai Media Promosi Era Pandemi Covid-19 di UMKM Panggungharjo Sewon Bantul. Abdimas Singkerru, 1(1), 39–50.

Rapitasari, D. (2016). Digital marketing berbasis aplikasi sebagai strategi meningkatkan kepuasan pelanggan. CAKRAWALA, 10(2), 107–112.

Additional Files

PlumX Metrics

Published

29-06-2022

How to Cite

Mansir, F., & Tumin, T. (2022). Pemberdayaan UMKM Sebagai Usaha Meningkatkan Kualitas Pemasaran Produk Di Padukuhan Dukuhsari Wonokerto Turi Sleman. Jurnal ABDINUS : Jurnal Pengabdian Nusantara, 6(3), 656–664. https://doi.org/10.29407/ja.v6i3.17698