Strategi Pemasaran Inovatif untuk Menarik Wisatawan ke Wisata Pemandian Jang Oden

  • Hakiki Pamukti Universitas Indo Global Mandiri
  • Lilis Permata Sari Universitas Indo Global Mandiri
  • Lola Valentina Rossi Universitas Indo Global Mandiri
  • Selfi Saputri Universitas Indo Global Mandiri
  • Hendry Natanael Gumano Universitas Indo Global Mandiri
  • Endah Dewi Purnamasari Universitas Indo Global Mandiri
  • Leriza Desitama Anggraini Universitas Indo Global Mandiri
Abstract views: 39 , PDF (Bahasa Indonesia) downloads: 0
Keywords: Pariwisata, Pemasaran digital, Media Sosial

Abstract

One of the villages that has tourism potential in Lembak Regency is Kemang Village. Jang Oden Bathing Tourism is a tourist destination with unique natural beauty, but due to lack of marketing, it is not well known to many tourists. Therefore, innovative marketing strategies need to be introduced to increase tourist visits. The methodology used in this activity is a participatory approach and the implementation of effective innovative marketing strategies. carried out through the use of social media such as Instagram to promote the tourist destination. Google Maps marketing is also used to improve accessibility. Refreshing promotional packages equipped with free karaoke facilities can be an additional attraction. The results of this service have a positive impact after marketing on Instagram, showing that this strategy is effective in increasing awareness and tourist visits to this tourist destination.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bahtiar, I. R., Kusuma, D. L., Andika, Y., Bahasa, F., & Negeri, U. (2023). Pendampingan Pembuatan Media Promosi Pariwisata International Berbasis Digital Bagi Warga Desa Cisaat. 3(2), 185–190. https://doi.org/10.30595/jppm.v6i2.12400

Fatmawati, I., & Sulistyo, A. (2022). Peningkatan Daya Saing Objek Wisata Berbasis Masyarakat melalui Strategi Digital Marketing. JPPM (Jurnal Pengabdian Dan Pemberdayaan Masyarakat), 6(2), 383. https://doi.org/10.30595/jppm.v6i2.12400

Mega, I. (2022). Strategi Sistem Pemasaran dalam Menghadapi Society 5.0 (Studi Kasus: Bumdes Sumber Sejahtera, Desa Pujon Kidul, Kabupaten Malang). Jepa, 6(4), 1655–1670. https://doi.org/10.21776/ub.jepa.2022.006.04.37

Nurhaliza, A. S., Suryaman, O., Hidayat, A. N., & Susnandi, A. (2024). Destinasi Wisata Alam Gunung Mayana sebagai Kontributor Pengembangan Perekonomian Masyarakat Desa Sindangjawa. Jurnal ABDINUS : Jurnal Pengabdian Nusantara, 8(1), 79–88. https://doi.org/10.29407/ja.v8i1.21120

Paranata, I. N. J., Ekasani, K. A., & Darsana, I. M. (2023). Implementasi Strategi Pemasaran Dengan Menggunakan Sosial Media dalam Meningkatkan Kunjungan Wisatawan Pada Desa Wisata Sibetan Karangasem. INNOVATIVE: Journal Of Social Science Research, 3(4), 9603–9614.https://doi.org/10.31004/innovative.v3i4.4732

Primadany, S. R., Mardiyono, & Riyanto. (2013). Analisis Strategi Pengembangan Pariwisata Daerah (Studi pada Dinas Kebudayaan dan Pariwisata Daerah Kabupaten Nganjuk) Sefira. Garuda.Kemdikbud.Go.Id, 1(4), 135–143. https://administrasipublik.studentjournal.ub.ac.id/index.php/jap/article/view/126

Puspawati, D. P. H., & Ristanto. (2018). Strategi Promosi Digital Untuk Pengembangan Pariwisata Kota Magelang. Jurnal Jendela Inovasi Daerah, 1(2), 1–20. https://doi.org/10.56354/jendelainovasi.v1i2.14

Sejahtri, J. T. (2022). Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Jumlah Kunjungan Wisatawan Pada Pemandian Serayu Lestari Di Kota Samarinda. Jurnal Administrasi Bisnis FISIPOL UNMUL, 10(3), 228. https://doi.org/10.54144/jadbis.v10i3.8607

Yaqin, A., Prayoga, P., & ... (2023). Pemanfaatan Media Digital Sebagai Upaya Promosi Objek Wisata Muara Kilangan Desa Petanang. Community …, 4(6), 13432–13436. https://doi.org/10.31004/cdj.v4i6.22650

PlumX Metrics

Published
2024-09-22
How to Cite
Pamukti, H., Sari, L. P., Rossi, L. V., Saputri, S., Gumano, H. N., Purnamasari, E. D., & Anggraini, L. D. (2024). Strategi Pemasaran Inovatif untuk Menarik Wisatawan ke Wisata Pemandian Jang Oden. Jurnal ABDINUS : Jurnal Pengabdian Nusantara, 8(3), 772-779. https://doi.org/10.29407/ja.v8i3.23648