Status Gizi dan Hubungannya dengan Tingkat Prestasi Belajar Peserta Didik Kelas X Di SMKN 2 Indramayu

Abstrak

This research conducted toknow the relation between nutrition status and learning results on class X students at SMK Negeri 2 Indramayu. This research is a quantitative research wich is a kind of analytyc survey with crosssectional approach.Technique of sampling that used in this research is simple random sampling. The subject, population, and sample of this research were all students of class Xof SMK Negeri 2 Indramayu wich count are 102 students. The results showed that no strong relations between nutrition status and learning results on class X students at SMK Negeri 2 Indramayu. From that result got the value of coeficient (rxy) is (0,125) < rtabel (0,195).

https://doi.org/10.29407/js_unpgri.v3i2.11887
PDF (English)

Referensi

Almatsier, S. (2001). Prinsip Dasar Ilmu Gizi. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.

Arikunto, S. 1998. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta: PT. Rineka Cipta.

Berg A. 1986. Peranan Gizi dalam Pembangunan Nasional. Zahara DN, Penerjemah. Jakarta: CV Rajawali.

Hardinsyah. 2007. Inovasi Dan Pengembangan Modal Sosial Bagi Peningkatan Kualitas Hidup Manusia Dan Pengentasan Kemiskinan. Orasi Ilmiah, Fakultas Ekologi Manusia: Institut Pertanian Bogor.

Jumirah, Lubis, Z., Aritonang, E. 2003. Kecukupan dan Status Gizi Siswa SMU Dharma Pancasila Medan serta Kaitannya Dengan Indeks Prestasi. Departemen Gizi Kesehatan Masyarakat. FKM USU: Medan.

Siti, Maryam. 2001. Status Gizi, Peer Group, dan Aktivitas Harian serta Kaitannya dengan Prestasi Belajar Remaja (Studi Kasus Pada Dua SMA di kota Bogor). Tesis Pascasarjana yang tidak dipublikasi. IPB: Fateta IPB.

Soekirman.2002. Ilmu Gizi dan Aplikasinya. Jakarta: Dirjen Perguruan Tinggi Depdiknas.

Syah, M. 2008. Psikologi Pendidikan Dengan Pendekatan Baru. Bandung: Remaja Rosdakarya.
##submission.license.cc.by4.footer##

##submission.copyrightStatement##

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##